- Klub
- Pysely
- HI (HCP)
- 26.7
Když se řekne elektrický vozík, pak se golfisté dělí do dvou kategorií. Ti, co mají auto s pouze dvěma kusy dveří si asi představí JuCad, a ti ostatní pravděpodobně Motocaddy. A právě nejnovějšímu top modelu druhé zmíněné firmy budou věnované následující řádky…
Na konci minulého roku uvedla firma Motocaddy zcela nové modely své řady M. Jak už je u nich zvykem, jedná o celkem velké množství modelů. Konkrétně tyto:
Každý model lze zpravidla objednat ve dvou barevných variantách, a ještě tu máme dva typy baterií, takže výsledné množství kombinací je možná na jednoho až příliš. A aby toho nebylo málo, vyšší model neznamená automaticky ve všem lepší. Model M5 postrádá velký display a spoustu funkcí M3… kdo tohle vymýšlel?!?! Jednotlivé modely od sebe spolehlivě poznáte na první pohled díky doplňkové barvě. 1 = červená, 2 = žlutá a 5 modrá. Modely M3 a vyšší mají i USB port.
Nebudu lhát… jeden z hlavních důvodů, proč jsem volil M5 byla právě barevná kombinace černo modrá, a tipuji, že nebudu jediný. Cenová rozdíl mezi modely totiž není závratný.
Rozměry…
Základní vlastností nové řady M jsou asi dvě: zcela nový design a nový systém skládání. Design považuji za velmi zdařilý a moderní. Každopádně to je věc vkusu každého soudruha. Nový systém skládání je prima též. Rozložení a složení trvá opravdu pár vteřin, a použijete pouze dvě otevírací klapky. První vyklopí madlo, druhá rozloží celý vozík a vysune přední kolečko. Většina konkurence užívá klapek více. Onou killer feature nových vozíků má byt tzv. „smallest footprint“ než zbytek konkurence. Pod tímto označením se myslí šířka a hloubka složené vozíku na stojato. Toho bylo docíleno poměrně chytrou konstrukční vychytávkou: vozík má poměrně málo širokou hlavní osu od motoru. Celková šíře kol je ale dána tvarem kol. A jelikož kola lze nasadit na osu i obráceně, celkový rozchod/šíře se při opačném nasazení sníží o 10cm. Více asi napoví video a srovnání rozměrů s jinými modely:
Celkově je vozík zpracován velmi dobře. Rozměry jsou super do většího (vyšší kufr). Do kombi se jich vejde na stojáka více než jiných a nebude třeba žádný vyšší level Tetrisu. Naopak si umím představit, že sedan/coupe s menším otvorem kufru může znamenat cvičení větší neb žádný rozměr vozíku nezačíná číslovkou 3.
Connected?
Motocaddy M5 Connected se connected nejmenuje úplně náhodou. Special feature tohoto modelu je spolupráce s mobilním telefonem. Stáhnete si free motocaddy app (iOS, AN), spárujete s vozíkem a následně se vám otevírají nové možnosti na displeji nad regulátorem rychlosti.
Vozík tak efektivně umí nahradit levné GPS hodinky a mobil můžete nechat v bagu. Pokud aplikaci nechcete používat, nevadí. Notifikace a čas fungují i bez ní. Aplikace dále umožňuje základní nastavení (metry/yardy, volba hřiště, inverzní zobrazení displeje…), ale lze užít i jako pokročilejší golf GPS (zobrazeni satelitních map jamek a plánovaní délky úderů). Musím se přiznat, že jednoduchost této aplikace mě zaujala a docela bych ji doporučil i jako úplně základní GPS Golf app každému, kdo něco podobného a zdarma hledá. Databáze je údajně 40 000 hřišť (iGolf), nicméně k funkci potřebuje data.
M5 na hřišti
K samotnému vození holí na hřišti asi není moc co dodat… vozík vozíkuje. DHC mi zatím nijak nechybí, vozík jede svižně i do kopce a mnohem lépe sám brzdí než starší S1 Digital, co jsem měl (původně jsem měl objednaný M5 DHC, ale tento model je vyprodaný a bude k dispozici až v září…).
Zajímavější bude se podívat na ony Connected funkce (mj. shodné s modelem S5 Connected). Jak jsem naznačil výše…, to, že jsem koupil M5 nebylo vůbec kvůli GPS funkcím. Mám hodinky Garmin S60 a jsem s nimi spokojen. Nicméně chtěl jsem ADC a naopak jsem nechtěl žlutou černou barvu. I tak mi to samozřejmě nedalo, abych GPS funkce vyzkoušel.
Setup na hřišti je opravdu snadný. Zapnete apku, vyberete hřiště (vidíte ta, co jsou poblíž), za 2 sekundy máte informace o první jamce, která se za cca další sekundu propíše na display vozíku. Od té doby, můžete hodit mobil do kapsy. Vozík automaticky přepíná jamky, měření vzdálenosti je taktéž velmi jednoduše dostupné. Zajímavější je to s přesností.
Aplikace umožňuje dva módy. Map view (přesnější mód, který zobrazuje i mapky jamek) a power save (kde se spokojíte pouze s informací vzdálenosti do greenu). Na displeji vozíku rozdíl nepoznáte, neb zde jsou k dispozici pouze základní data (jamka, par, front, center, near). Co se týče přesnosti, porovnával jsem ji s hodinkami a většinou byl rozdíl do 3 metr. Čas od času i více, ale zde člověk nikdy úplně neví, zda je to dáno GPSkou nebo jinou databází (Garmin nepoužívá iGolf).
Celkově jsou GPS funkce zpracovány velmi dobře. Problém může nastat v situaci, kdy například nejsou k dispozici mobilní data. Tam mají hodinky jasnou výhodu přednahrané databáze. O pokročilých funkcích nemluvě. Naopak možnost manuální měření, která dneska už často chybí (hodinky měří délky ran automaticky, ale jak změříte kamarádovi drive?). Display na vozíku je ideální místo. Je to v zásadě pohodlnější než hodinky samotné. Nevýhodou může být situace, kdy potřebujete odehrát úder ve větší vzdálenosti od vozíku… jenže zde to lze řešit tím, že si mobil dáte do kapsy a mrknete přímo na něj. Co mě potěšilo asi nejvíce je spotřeba baterky mobilu. Po 2,5 hodinách hry (pomalých devět jamek) jsem měl mobil na 96% baterky. Obava z toho, že si po hře člověk ani nezatelefonuje je tedy úplně zcestná.
Závěr
Nová řada M je dle mého velmi povedená. Rozměry si musí každý zvážit sám a rozhodně doporučuji tomu věnovat pozornost, pokud máte auto s hůře přístupným kufrem. Systém skládání je opravdu mnohem lepší než u starší řady M i S.
Velkým překvapením pro mě jsou GPS funkce a celá aplikace. GPS funkce mohou bez problému nahradit běžné GPS hodinky pro všechny, kteří chtějí orientační měření a snadnou obsluhu (na rozdíl od nich odpadá starost s nabíjením hodinek). Samotnou aplikaci bych bez problému doporučil úplně všem, co chtějí mít nějakou golfovou aplikaci pro měření yaradge do greenu (bez trackingu ran a scorekarty).
Na konci minulého roku uvedla firma Motocaddy zcela nové modely své řady M. Jak už je u nich zvykem, jedná o celkem velké množství modelů. Konkrétně tyto:
- Motocaddy M1 – základní model
- Motocaddy M1 DHC – Down Hill Control (elektrická brzda)
- Motocaddy M3 PRO – funkce měření ujeté vzdálenosti a ADC (Adjustable Distance Control , vozík umí sám poodjet definovanou vzdálenost, lost ball timer a pin lock)
- Motocaddy M5 Connected – ADC a smart funkce (hodinky, timer, propojení s aplikací, push notifikace a GPS funkce vzdálenost ke greenu + měření délky ran)
- Motocaddy M5 Connected DHC – jako předchozí + DHC
Každý model lze zpravidla objednat ve dvou barevných variantách, a ještě tu máme dva typy baterií, takže výsledné množství kombinací je možná na jednoho až příliš. A aby toho nebylo málo, vyšší model neznamená automaticky ve všem lepší. Model M5 postrádá velký display a spoustu funkcí M3… kdo tohle vymýšlel?!?! Jednotlivé modely od sebe spolehlivě poznáte na první pohled díky doplňkové barvě. 1 = červená, 2 = žlutá a 5 modrá. Modely M3 a vyšší mají i USB port.
Nebudu lhát… jeden z hlavních důvodů, proč jsem volil M5 byla právě barevná kombinace černo modrá, a tipuji, že nebudu jediný. Cenová rozdíl mezi modely totiž není závratný.
Rozměry…
Základní vlastností nové řady M jsou asi dvě: zcela nový design a nový systém skládání. Design považuji za velmi zdařilý a moderní. Každopádně to je věc vkusu každého soudruha. Nový systém skládání je prima též. Rozložení a složení trvá opravdu pár vteřin, a použijete pouze dvě otevírací klapky. První vyklopí madlo, druhá rozloží celý vozík a vysune přední kolečko. Většina konkurence užívá klapek více. Onou killer feature nových vozíků má byt tzv. „smallest footprint“ než zbytek konkurence. Pod tímto označením se myslí šířka a hloubka složené vozíku na stojato. Toho bylo docíleno poměrně chytrou konstrukční vychytávkou: vozík má poměrně málo širokou hlavní osu od motoru. Celková šíře kol je ale dána tvarem kol. A jelikož kola lze nasadit na osu i obráceně, celkový rozchod/šíře se při opačném nasazení sníží o 10cm. Více asi napoví video a srovnání rozměrů s jinými modely:
- ClickGear 3.5: 60x38x33 cm
- Motocaddy 2019+ M: 65x47x41 cm
- Motocaddy old M: 50x56x34 cm
- Motocaddy S: 85x60x36 cm
Celkově je vozík zpracován velmi dobře. Rozměry jsou super do většího (vyšší kufr). Do kombi se jich vejde na stojáka více než jiných a nebude třeba žádný vyšší level Tetrisu. Naopak si umím představit, že sedan/coupe s menším otvorem kufru může znamenat cvičení větší neb žádný rozměr vozíku nezačíná číslovkou 3.
Connected?
Motocaddy M5 Connected se connected nejmenuje úplně náhodou. Special feature tohoto modelu je spolupráce s mobilním telefonem. Stáhnete si free motocaddy app (iOS, AN), spárujete s vozíkem a následně se vám otevírají nové možnosti na displeji nad regulátorem rychlosti.
- Vidíte datum a čas
- Vzdálenost na střed, začátek a konec greenu jamky, kterou hrajete.
- Číslo jamky a její PAR
- Máte možnost měřit manuálně délku ran (vzdálenost z bodu A do bodu B)
- Timer vaší hry
- Jsou k dispozici notifikace z vašeho telefonu (hovor, sms, social networks..)
Vozík tak efektivně umí nahradit levné GPS hodinky a mobil můžete nechat v bagu. Pokud aplikaci nechcete používat, nevadí. Notifikace a čas fungují i bez ní. Aplikace dále umožňuje základní nastavení (metry/yardy, volba hřiště, inverzní zobrazení displeje…), ale lze užít i jako pokročilejší golf GPS (zobrazeni satelitních map jamek a plánovaní délky úderů). Musím se přiznat, že jednoduchost této aplikace mě zaujala a docela bych ji doporučil i jako úplně základní GPS Golf app každému, kdo něco podobného a zdarma hledá. Databáze je údajně 40 000 hřišť (iGolf), nicméně k funkci potřebuje data.
M5 na hřišti
K samotnému vození holí na hřišti asi není moc co dodat… vozík vozíkuje. DHC mi zatím nijak nechybí, vozík jede svižně i do kopce a mnohem lépe sám brzdí než starší S1 Digital, co jsem měl (původně jsem měl objednaný M5 DHC, ale tento model je vyprodaný a bude k dispozici až v září…).
Zajímavější bude se podívat na ony Connected funkce (mj. shodné s modelem S5 Connected). Jak jsem naznačil výše…, to, že jsem koupil M5 nebylo vůbec kvůli GPS funkcím. Mám hodinky Garmin S60 a jsem s nimi spokojen. Nicméně chtěl jsem ADC a naopak jsem nechtěl žlutou černou barvu. I tak mi to samozřejmě nedalo, abych GPS funkce vyzkoušel.
Setup na hřišti je opravdu snadný. Zapnete apku, vyberete hřiště (vidíte ta, co jsou poblíž), za 2 sekundy máte informace o první jamce, která se za cca další sekundu propíše na display vozíku. Od té doby, můžete hodit mobil do kapsy. Vozík automaticky přepíná jamky, měření vzdálenosti je taktéž velmi jednoduše dostupné. Zajímavější je to s přesností.
Aplikace umožňuje dva módy. Map view (přesnější mód, který zobrazuje i mapky jamek) a power save (kde se spokojíte pouze s informací vzdálenosti do greenu). Na displeji vozíku rozdíl nepoznáte, neb zde jsou k dispozici pouze základní data (jamka, par, front, center, near). Co se týče přesnosti, porovnával jsem ji s hodinkami a většinou byl rozdíl do 3 metr. Čas od času i více, ale zde člověk nikdy úplně neví, zda je to dáno GPSkou nebo jinou databází (Garmin nepoužívá iGolf).
Celkově jsou GPS funkce zpracovány velmi dobře. Problém může nastat v situaci, kdy například nejsou k dispozici mobilní data. Tam mají hodinky jasnou výhodu přednahrané databáze. O pokročilých funkcích nemluvě. Naopak možnost manuální měření, která dneska už často chybí (hodinky měří délky ran automaticky, ale jak změříte kamarádovi drive?). Display na vozíku je ideální místo. Je to v zásadě pohodlnější než hodinky samotné. Nevýhodou může být situace, kdy potřebujete odehrát úder ve větší vzdálenosti od vozíku… jenže zde to lze řešit tím, že si mobil dáte do kapsy a mrknete přímo na něj. Co mě potěšilo asi nejvíce je spotřeba baterky mobilu. Po 2,5 hodinách hry (pomalých devět jamek) jsem měl mobil na 96% baterky. Obava z toho, že si po hře člověk ani nezatelefonuje je tedy úplně zcestná.
Závěr
Nová řada M je dle mého velmi povedená. Rozměry si musí každý zvážit sám a rozhodně doporučuji tomu věnovat pozornost, pokud máte auto s hůře přístupným kufrem. Systém skládání je opravdu mnohem lepší než u starší řady M i S.
Velkým překvapením pro mě jsou GPS funkce a celá aplikace. GPS funkce mohou bez problému nahradit běžné GPS hodinky pro všechny, kteří chtějí orientační měření a snadnou obsluhu (na rozdíl od nich odpadá starost s nabíjením hodinek). Samotnou aplikaci bych bez problému doporučil úplně všem, co chtějí mít nějakou golfovou aplikaci pro měření yaradge do greenu (bez trackingu ran a scorekarty).