Poslední
  Omezený přístup PRO NEPŘIHLÁŠENÉ uživatele
  • Prohlížíte si 19.jamku jako neregistrovaný uživatel s omezeným přístupem.
    Pro vytvoření nových témat, přístupu do neveřejných částí fóra, možností reakcí atp. se zdarma zaregistrujte nebo se přihlašte.

GolfExtra.cz Vratislav Janda před volbou prezidenta ČGF: Na marketing potřebujeme renomovanou agenturu

Jamka R. Reader

Robot
19.jamka
Robot 19.jamky
Vratislav Janda před volbou prezidenta ČGF: Na marketing potřebujeme renomovanou agenturu (GolfExtra.cz)

Stanice Golf Channel vypustila v úterý svůj nový pořad Sněhulák, v jehož prvním díle proběhla debata kandidátů na prezidenta České golfové federace. O svých vizích a plánech v případě zvolení hovořili s moderátorem Pavlem Poulíčkem stávající prezident Vratislav Janda a jeho protikandidát Petr Uhlík. Mezi hlavními tématy diskuse nemohly chybět finance, marketing a medializace. Co by v těchto sekcích podnikal v případě svého znovuzvolení Vratislav Janda?

Pokračovat ve čtení...
 
Myslím si, že netřeba renomovanou agenturu, ale agenturu, která to bude umět. 🤭
 
Mně to přijde jako vyhozené peníze a aktivita, která se v minulosti minula účinkem – a obávám se, že se tak stane i v budoucnu, pokud se nic nezmění. Budu ale jedině rád, pokud se budu mýlit.

Stručně za sebe: pokud půjde o centrální reklamní kampaň ukazující krásy golfu, fajn, proč ne... Ale co pak? Zájemce dorazí na hřiště a tam ho přivítá otravenej manažer, recepční, kterému je to jedno, a celková atmosféra „nemáme čas ani chuť“. Nebo k trenérovi, které v rámci hromadného kurzu za pár šupů prolítne rychle směrem k osvědčení a nazdar, další. Reklama možná splní, co měla, ale co udržitelnost - a přejde taková ztracená otrávená nesmělá ovečka jinam a bude to vůbec hledat a chtít se jí? Bude tato renomovaná agentura – a vůbec celá federace – působit i směrem dovnitř ke svým členům (klubům), nebo se zase jen řekne „kdo chce, zapojte se prosím a nezávazného mentorovat“? Každé hřiště a každý klub má svá specifika, spolupráce mezi subjekty je spíš konkurenční než jednotná. Ano, osvícenější si uvědomují, že je nutné spolupracovat, ale zároveň platí: „Opovaž se mít to lepší než já a víc na tom vydělávat.“

Reklama navenek k lanaření nováčků je vždycky fajn, a super. Ale k tomu udržet a postupně rozvíjet trvale, to co mám, abych o ty, které je složité různými způsoby nakonec "získal", o ně nepřicházel a skrz ně působil přirozeně, aby přicházeli další, je toho nedílnou součástí, podle mého názoru skorem i důležitější.
 
Tak si říkám, že by se to mohlo vyzkoušet, ale jako absolutního laika mě hned napadá otázka: na jak dlouhou dobu by se musela najmout ta renomovaná firma, aby se kladně projevil efekt její práce. Jeden rok je asi málo! A zase jsme u finanční stránky. Na jak dlouho si může svaz dovolit uzavřít smlouvu, když je otázka státní dotace do budoucna ne úplně jasná. V rozhovoru nebylo ani jednou zmíněno, kolik by to stálo. Chápu, není to asi zveřejnitelná informace, ale předpokládám, že členové výboru ji znají a podle toho se budou rozhodovat.
A my ostatní můžeme jen držet pěsti, aby to nedopadlo podobně jako například nyní v kauze jedné velké nemocnice.
 
Tak hlavně, pokud to tedy musí být, vybrat agenturu, která je primárně zaměřena na sportovní marketing. To je totiž „trošku" jiná situace, než propagovat „Colu" nebo „pemprsky". 😉
 
Mně to přijde jako vyhozené peníze a aktivita, která se v minulosti minula účinkem – a obávám se, že se tak stane i v budoucnu, pokud se nic nezmění. Budu ale jedině rád, pokud se budu mýlit.

Stručně za sebe: pokud půjde o centrální reklamní kampaň ukazující krásy golfu, fajn, proč ne... Ale co pak? Zájemce dorazí na hřiště a tam ho přivítá otravenej manažer, recepční, kterému je to jedno, a celková atmosféra „nemáme čas ani chuť“. Nebo k trenérovi, které v rámci hromadného kurzu za pár šupů prolítne rychle směrem k osvědčení a nazdar, další. Reklama možná splní, co měla, ale co udržitelnost - a přejde taková ztracená otrávená nesmělá ovečka jinam a bude to vůbec hledat a chtít se jí? Bude tato renomovaná agentura – a vůbec celá federace – působit i směrem dovnitř ke svým členům (klubům), nebo se zase jen řekne „kdo chce, zapojte se prosím a nezávazného mentorovat“? Každé hřiště a každý klub má svá specifika, spolupráce mezi subjekty je spíš konkurenční než jednotná. Ano, osvícenější si uvědomují, že je nutné spolupracovat, ale zároveň platí: „Opovaž se mít to lepší než já a víc na tom vydělávat.“

Reklama navenek k lanaření nováčků je vždycky fajn, a super. Ale k tomu udržet a postupně rozvíjet trvale, to co mám, abych o ty, které je složité různými způsoby nakonec "získal", o ně nepřicházel a skrz ně působil přirozeně, aby přicházeli další, je toho nedílnou součástí, podle mého názoru skorem i důležitější.
Já to chápu tak, že Janda chce s pomocí velké agentury vytvořit jistý "goodwill", obraz sportu, aby přitáhl sponzory do Federace. Celkem jasně to i říká. Nevyplývají mi z toho záměry, které popisuješ, tedy přitáhnout nové golfisty. Cílová skupina mi připadá jiná. Myšlenka sehnat velké partnery a následně z jejich peněz (spolu)financovat projekty Federace, to zní docela logicky. Navíc, cíl získat sponzora je poměrně snadno vyhodnotitelný. Pokud by s podařilo získat partnery a stálo by to méně, než náklady na jejich vyhledání, to mi docela smysl dává.
V minulosti Cgf zkoušela leccos. Strategie měla na starosti Mediálně-marketinková komise. Ať tuto komisi vedl kdokoliv ( Čelikovský, Werner, ), vždy uměla jen peníze utrácet ( média ), přesně ve smyslu, který popisuješ výše, ale za celá dlouhá léta nebyla schopna generovat peníze přes partnery svazu, neuměla je najít ( marketing = 0 ). Výsledkem této dlouholeté koncepce je, mimo jiné i to" to, že CGf spolupracuje nyní jen s Raiffeissen bankou. Druhý z partnerů CGF, Pilsner Urquell, spolupráci letos ukončil...
 
@wasp: může být. Po Tvém komentáři jsem si ten text článku přečetl i Tebou nastíněnou optikou a ano, asi tam v tomto to tak je vnímáno. Já ve své reakci výše vycházel pro své pidizamyšlení z vět ""Nikdy toho nedosáhneme, pokud se jako golf obecně nezviditelníme," – což jsem vnímal jako širší důraz na celkové vnímání golfu.

Ale pro mě se tím podstata vlastně nemění. Natáhnout víc peněz do centra – ať už od sponzorů nebo partnerů – je samozřejmě fajn a krátkodobě pomůže. Jenže to vždy vytváří určitou závislost. Pokud nebudou existovat funkční mechanismy zevnitř, tak tahle „pupeční šňůra“ může vést spíš k dlouhodobé závislosti než ke skutečnému růstu.

Je to trochu jako s jakýmikoli dalšími dotacemi – mohou být dobrým sluhou pro ty, kdo s nimi umí pracovat (mají na to aparát, zkušenosti a jasně navázané aktivity), ale špatným pánem pro ty, kdo zůstávají jen na chvostu rozhodování a čekají, co jim přiteče. A pokud má být hlavním cílem „sehnat partnery“, jakou roli v tom budou hrát kluby? Budou z toho mít něco i ony, nebo se jen nafoukne rozpočet federace? Protože pokud si každý klub dál pojede „každý sám za sebe“, ani sebelepší marketing nebude mít na reálný růst golfu moc velký dopad.

Netvrdím, že to nutně tak dopadne. Jen si myslím, že hlavní cesta není v zajišťování nových zdrojů za každou cenu, i když je to samozřejmě žádoucí a fajn. Ale že primárně by mělo jít o to začít sám u sebe – trvale, pečlivě, důsledně, transparentně. A když se tohle podaří, přísun vnějších zdrojů (ať už od generálních partnerů nebo místních menších patriotů a samotných golfistů) bude mnohem snazší.

A ano, je to i trochu klasická otázka slepice a vejce.
 
@wasp: může být. Po Tvém komentáři jsem si ten text článku přečetl i Tebou nastíněnou optikou a ano, asi tam v tomto to tak je vnímáno. Já ve své reakci výše vycházel pro své pidizamyšlení z vět ""Nikdy toho nedosáhneme, pokud se jako golf obecně nezviditelníme," – což jsem vnímal jako širší důraz na celkové vnímání golfu.

Ale pro mě se tím podstata vlastně nemění. Natáhnout víc peněz do centra – ať už od sponzorů nebo partnerů – je samozřejmě fajn a krátkodobě pomůže. Jenže to vždy vytváří určitou závislost. Pokud nebudou existovat funkční mechanismy zevnitř, tak tahle „pupeční šňůra“ může vést spíš k dlouhodobé závislosti než ke skutečnému růstu.

Je to trochu jako s jakýmikoli dalšími dotacemi – mohou být dobrým sluhou pro ty, kdo s nimi umí pracovat (mají na to aparát, zkušenosti a jasně navázané aktivity), ale špatným pánem pro ty, kdo zůstávají jen na chvostu rozhodování a čekají, co jim přiteče. A pokud má být hlavním cílem „sehnat partnery“, jakou roli v tom budou hrát kluby? Budou z toho mít něco i ony, nebo se jen nafoukne rozpočet federace? Protože pokud si každý klub dál pojede „každý sám za sebe“, ani sebelepší marketing nebude mít na reálný růst golfu moc velký dopad.

Netvrdím, že to nutně tak dopadne. Jen si myslím, že hlavní cesta není v zajišťování nových zdrojů za každou cenu, i když je to samozřejmě žádoucí a fajn. Ale že primárně by mělo jít o to začít sám u sebe – trvale, pečlivě, důsledně, transparentně. A když se tohle podaří, přísun vnějších zdrojů (ať už od generálních partnerů nebo místních menších patriotů a samotných golfistů) bude mnohem snazší.

Ale ano, je to trochu klasická otázka slepice a vejce.
Můj osobní názor je ten, že kdyby Federace nedělala v této oblasti vůbec nic ( teď ani v minulosti ), tak to ve výsledku vyjde úplně nastejno. Příliv a stabilizace počtu golfistů byl je a bude hlavně v důsledku toho, že : 1. někdo, kdo hraje přivede někoho ze svého okolí nebo za 2. udělá akci klub/resort. V zásadě tedy na lokální úrovni, tak jak píšeš. Nicméně federace bude mít vždy potřebu nějak v této oblasti fungovat a zkoušet různé cesty propagací, to je asi logické a má to i v popisu práce... Cesta, kterou nastínil Janda je pro mne srozumitelná z hlediska vnitřní logiky, neodhadnu ale, zda může být úspěšná nebo výsledkem bude klasické "mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky"...
 
VELKÝ dík za spolupráci a podporu 19.jamky patří těmto Jamkařům a
Ders - software jednoduše DG TIP - reklamní předměty Hezká Hra Golf59 - Custom fitting & building Golf Resort Hořehledy GolfGear - víc než golfový eshop Česká Golfová Asociace Maršálů Obchůdek Vendula - originální barevné veselé obrázky od Venduly Hegerové Samolepky nejen na auto!
Back
Nahoru Bottom