- Autor vlákna
- #21
Tak poslílám ...
Oproti obrázku jsem zmenšil tloušťku všech stěn ze 3 na 2 mm - to už jsem vyzkoušel a je to OK. Upravil jsem taky rozměry vnitřní části krabičky a přepážku tak, aby se tam kartičky akorát vešly a navíc se daly překrýt návodem přes celou šířku. Výška vnitřní části krabičky (19 mm) je zvolena s ohledem na použitý typ papíru a povrchovou úpravu.
Prosím, omluvte ten výkres. Nejsem profesionál, ale snažil jsem
To je skvělé, díky. Vyzkouším, jakmile se dostanu v práci k tiskárně. Soubor jsem dal ke stažení i na web https://golfjamky.cz/. Máš to u mě, díky!
---
To @Jirka 4:
1. kluky bavilo mi dávat "trestné karty" a nechápali, proč, když zahraji jeden pat, tak už nemůžou - toto omezení bych dal pryč. Zbytečné
4. přijde mi zbytečně komplikované dávat kombinace karet, abych to mohl zahrát - longest drive, chip in, ... - nechal bych je jako samostatné karty - prostě pspeciální bonus, pro rychlejší hru.
Díky za oba podněty. Vyzkoušeno obojí při několika hrách, v oficiálních Pravidlech to měnit nebudu, ale přidám někam poznámku, jako variantu hry. Obojí body výrazně modifikují herní mechanismy a i když dochází k k určitému zjednodušení, tak nakonec "degradují" myšlenku hry, kterou jsem chtěl do hry zapojit. Zároveň se projevilo, co jsem se obával - nevychází počty karet při hraní 4 lidí a při některých extrémnějších herních scénářích (trestné karty na grýnu).
1) trestné karty - cílem základního balíčku je alespoň částečně integrovat mechanismy z golfu: tzn. když už jsi na greenu, je statisticky reálně velmi malá šance, že po prvním patu se "vypatuješ" mimo green do nějaké překážky, stane se to, ale ne běžně. Logika překážek je ve hře jiná. Hráč odehraje ránu, která někam letí a v podstatě až když dojde k míčku, zjistí, jak rána dopadla, což na grýnu není možné. Zahrál jsi putt - vidíš: dávat překážku později nedává v myšlence hry smysl. Takže u greenu je to tak, že Hraju na green - dostal jsem míček na green, dokud neodehraju míček, tzn. nedám první putt, může na mě být zahrána překážka. Potom už ne. Tady se zároveň projevil nedostatek karet puttů v balíčku - jamku v některých kombinacích obtížnějších jamek nebylo možné dohrát, případně se čekalo na poslední nepoužitý putt nesmyslně dlouho - že to hráče nebavilo.
4) speciální karty - tady bylo ovlivnění menší. V podstatě nejméně problémová byla z těch pěti (LD, NTP, CHIP IN, HIO) Longest Drive. U ostatních to nebylo ono. Chip in by ještě šel, problémem se ukázaly HIO a Nearest to Pin. Úplně to zlikvidovalo PAR 3. V podstatě se z nich stalo pravidlo, kdy se zrušil herní prvek rozhodování - jestli má daná karta smysl nechávat a přijde mi k ní potřebná kombinace, nebo ne. Myšlenka speciálních karet je: nemohu naplánovat, že zahraju HIO, Chip In... nestoupnu si a neřeknu - teď to bude ESO. Tzn. zahraju ránu na eso a buď to vyjde, nebo ne. To samé je u LD, Chip in, NTP. Je to prostě "štěstí" navíc, že rána tak dopadla. Tzn. rána + štěstí navíc (speciální karta).
V pravidlech tedy obojí ponechám, jak bylo. Upravím ale formulace na kartičkách i v Pravidlech. A samozřejmě je možní hrát hru i podle vlastních pravidel - a libovolné pravidlo vynechat, pokud se nezdá.
---
To @Dana + ostatní:
Upravil jsem hrací kartičky, tady jsou ty hlavní, herní - můžete mi kouknout, jestli vás tam slovně či zvoleným výrazivem cokoli ještě dráždí? To hlavní je, že v nadpisech je vše sjednoceno nakonec do angličtiny, máte pravdu, je to lepší. V popisech místy je použit české slovo, ale tam by to tolik vadit nemělo.
---
A konečně: @Dana, @DzejBee, @Jirka 4 - máte u mě pak kartičky + krabičku nové finálnější verze na lepším papíru až to dotáhnu do produkčnější podoby. Se speciálním poděkováním za pomoc. I vám nařežu (ehm, tedy kartičky). Díky moc za pomoc a trpělivé konzultace a podněty a že se vám GolfJamky líbí!