- tomu chběla ta hezká věta - "mám ten pocit". Beru to dle toho co jsou jednotlivé subjekty schopny nabídnout jako výsledný produkt. TAdy je zásadní říci, že to vychází z předpokladu, že hřiště chtějí být zisková (myšleno provozně). Pro ty, kteří si postavili hřiště, dotují ho a ekonomika se na ně nevztahuje to neplatí
Osobně jsem větší "klubista" než je atuální svět okolo mě, ale virtuálové chytili a) ceny za jednotlivé hry pro uživatele; b)vstup do golfového prostředí za rozumnou cenu bez vysokých poplatků nebo dojíždění na vzdálená hřiště s nižším vstupním poplatkem ; c) také velkou část lidí, kteří nechtějí hrát "z 85%" stále dokola domáci hřiště; d) jistě najdeme pár dalších výhod, proč u nich lidé jsou. Ze stavu "jezdím v létě ke stejnému rybníku, v zimně na stejnou sjezdovku, chodíme na výročí do stejné restaurace" se chování lidí změnilo. Těm co mění rybníky, sjezdovky a restaurace dle chuti virtuálové přináší lepší možnosti než velká část klubových reciprocit. Našli si místo, kde byla za jimi dodatelnou cenu velká poptávka po produktu. Ať už vznikli s původním komerčním záměrem nebo jako "garážová kamarádská" cesta k obejití poplatku za ČGF neklubové členství. Tu šanci chytili a využili.... Stejnou šanci měla i hřiště a kluby, ale s daleko těžší pozicí vzhledem k členským poplatkům - proto jsem psal příměr k jiným oblastem, kde se potkávají etablovaní s challengery. Vnímám to tak, že challengeři přerostli etablovaným přes hlavu - je jedno, jestli to bylo lepším managementem, politickými boji mezi etablovanými či čímkoli jiným. V tom nastává ta jednoduchost, kterou použil trenér - ať to bylo čímkoli dokázali lépe zareagovat => lépe si to odmanagovat. Pokud to vidím příliš drasticky, tím lépe pro vás - hřiště a kluby.
- neberu virtuály jako zboží v akci. (Není to Nutela ve výprodeji za 50% pouze dnes. Je to za 50% kdykoli si (v limitu) vzpomeneš.) Beru to na vztah výrobce/prodejce. Je vcelku jedno, jestli jsi lokální výrobce piva/sýru/golfového hřiště ....... a chceš/nebo nechceš ho prodávat v supermarketu.
Čistě můj pocit je ten, že se vztah u hřišť a virtuality změnil na "výrobce - lokální prodejce" na vztah "výrobce - Ahold" (Ahold použitý jen jako příklad velkého řetězce a možnosti síly bez jiného úmyslu tím cokoli sdělit)
- Jedeno mám pouze z médií a je to čistě můj odhad. Druhé jsem si zažil na vlastní kůži a vnější vliv golfového prostředí v tom opravdu nebyl
Vůbec nerozporuji, že vliv virtuálů pociťuješ, musíš se s ním vypořádat a pociťuje jej velká část golfového prostředí (v reálu si netroufnu odhadnout jestli 63,6% nebo všichni) , ať už s nimi aktivně spolupracují nebo "jen žijí vedle sebe".