Martine, máš pravdu, ale v jednom detailu si nejsem tak zcela jist. Jsem v RGC dlouholetým členem a s Liborem Štichou, prezidentem klubu, jsme o tom několikrát mluvili. Štiřín je v trochu jiné situaci, než jsou běžná hřiště. Hospodaří v docela slušných číslech co se provozu týče, s tím i souvisí golfová turistika - mají hodně hromadných akcí, takže se saturuje i restaurace (která je pronajatá) a i hřiště. Dokonce nebýt toho, že se celosvětově výhledově zvažuje zavádění 12jamkových hřišť, a trend je vůbec od osmnáctek přecházet k menším formátům, tak by vážně zvažovali rozšíření na 18jamkové. Odpaliště jsou již v lesích okolo hřiště pár let vykácena. Některé náklady na provoz a údržbu hřiště jsou natolik provázány s údržbou zámeckého parku, že bych se vsadil, že hřiště si platí jen hnojivo (to je nadsázka ). Já jsem se vzhledem ke Štiřínu nešikovně vyjádřil. Ona ta slevová akce absurdně není problém Štiřína - použil jsem to jen kvůli tomu slevomatu. Spíš jsem měl na mysli tendence, které teď vedou hřiště ke společným akcím za vyšší efektivitu provozu - viz např. Jiří Novosad (Pyšely) a jeho tažení proti rozprodávání fýček pod cenou tzv. "virtuálním klubům" apod. Kéž by podobně chtěli zkusit spolupracovat i provozovatelé golfových webových portálů, golfových medií apod. Ale jinak přesně rozumím tomu, cos napsal - na 90 % hřišť to tak bude fungovat.
Tím spíš - pokud mají dobře nastavenou ekonomiku provozu, tak nemají potřebu se podbízet slevomatovými akcemi a tudíž je zřejmé, že to mají dobře nastavené a vynáší to. Navíc s golfoveslevy.cz je rozumná řeč, mají provizi v odpovídajících mezích a tudíž to není slevomatovka klasického formátu, kde člověk jen na provizi má dávat 30 - 40% a oni mu slibují marketingový efekt, což je samozřejmě nesmysl.
Aktivita Jirky Novosada je zcela jistě chválihodná, sám jsem mu podporu vyjádřil, protože v Hořehledech s žádnými virtuály nespolupracujeme a co budu živ a budu do toho moc kecat tak ani nebudeme. Ale myslím si, že je to boj s větrnými mlýny, protože problém není tak zcela v hřištích, jako v zákaznících. Český hráč reaguje na slevy, rád je dostává, už se o ně pomalu naučil i říkat a tudíž je logické, že provozovatelé hledají cesty, jak ty slevy nabídnout. A nemyslím si, že kdybychom všichni zrušili všechny slevy, reciprocity, virtuály a pasy, že by se skutečně něco změnilo.
Sice si všichni hrajeme na to jak jsme otevření a jak chceme spolupracovat a jak si vyjdeme vstříc a nejsme konkurencí atd., ale opak je přesně pravdou. A zcela stejné je to v rovině novinářské. Český rybník je malý a uživit se v něm je boj a stejně jako má ČR moc hřišť na počet golfistů, tak má i moc golfových médií.