...předchozí díly viz celý seriál: Jak hrát Zbraslav.
Jamka č. 4
PAR 5 – HCP 13
(4. z 10)
průměrné skóre: +1,1 (4.)
time: +0:47
503/496/452/408/382
První a nejlehčí PAR 5 na cestě do klubovny. Vpravo bez autu, ale s vysokou trávou za cestou. Pokud ji z týčka přestřelíte, pak zcela určitě hrajte provizorní míč a už předem se s tím původním rozlučte. Naopak levá část poskytuje dost prostoru pro nalezení míčku v podobě fairwaye jamky č. 7.
Pro hru rovně berte v úvahu bunkery před vámi v pravé části. Obzvláště při hře ze zadních odpališť. Každopádně je to výzva. Nicméně je to par 5, a tak hrát delší druhou ránu na příhru do greenu je v naprostém pořádku. Navíc pro umístění druhé rány máte k dispozici mnohem více prostoru než pro tu první. Pro hraní druhé do greenu musíte být opravdu dlouzí, přesní a ideálně umět ránu vytvarovat.
Druhou ránu umisťujte raději vpravo. Z téhle strany je lepší přístup na green. Ten je chráněn celkem vysokými pahorky a hlubokými bunkery. Zvláště na levé straně. Po vlajce můžete jít „v klidu“ pokud je navrtáno v přední nebo střední části. Zadní část se dost svažuje sice do patovatelného, ale hlubokého údolí spojujícího green jamky č. 6.
Green není patrový, ale jde mírně do kopce a jeho levá část je klopená. Jak moc není na první pohled příliš vidět. Skoro ani na druhý. Bag výjimečně doporučuji nechávat u vstupu na green jako znamení, že tam jste. Z dálky hráči na greenu nejsou vidět, tak ať vás nepřekvapí nějaký ten piňákl...
Jamka č. 5
PAR 4 – HCP 7
(4. z 10)
průměrné skóre: +1,4 (14.)
time: +1:06
375/346/321/284/265
Po relativně krátkém paru 5 přichází relativně krátký PAR 4. Relativně. Aut na po pravé straně a velmi blízko za greenem. Úzká dopadová zóna mezi velkými fairwayovými bunkery. Cyklisté a pěší v těsné blízkosti. Dlouhý úzký green... To vše z této jamky dělá 14 nejhůře skóravatelnou záležitost. Já osobně jsem s ní měl velmi dlouho nevyřízené účty. Když už jsem trefil směr i místo, plný radosti jsem pokazil krátkou příhru do greenu ze vzdálenosti, kterou nemám rád...PAR 4 – HCP 7
(4. z 10)
průměrné skóre: +1,4 (14.)
time: +1:06
375/346/321/284/265
Tady tedy doporučuji hoooodně zvážit, kam poslat drive. Bezpečně před bunkery a mít tak dlouhou příhru do greenu? Na střed a zadní část se to posílá fakt blbě. Green je úzký a napříč. Podél něj je z více než poloviny bunker. Trochu delší rána s největší pravděpodobností skončí v autu. Místa za greenem opravdu moc není. Zkusit přidat a přepálit fairwayové bunkery? Proč ne! Jen většina z nás přitom přidání svůj drajv vyhodí a tady je ten podélný aut vpravo pravdu blízko...
Ideální se tedy zdá být rána před bunkery a hrát pak na přední část greenu. Ať už je navrtáno kdekoli. Pokud chcete, můžete využít design hřiště a zahrát drive na vedlejší fairway. Odtud pak máte k dispozici celou délku greenu i s jeho šířkou.
Je to jedna z těch jamek, kde nemá smysl na cokoli tlačit. Když nemůže golfista k paru, musí par ke golfistovi. Nebojte, on přijde. A bude to přesně ve chvíli, kdy o něm nebudete přemýšlet.

Jamka č. 6
PAR 4 – HCP 17
(9. z 10)
průměrné skóre: +0,8 (1.)
time: +1:22
338/318/287/270/246
Pro klidnou hru máte tedy možnost zahrát před bunker a pak do greenu. Není to nějak extrémně daleko. Jen počítejte s převýšením, pokud je navrtáno vlevo vzadu. A se strmým srázem do patovatelného údolí. Naopak při hře z horizontu u fairwayového bunkeru a navrtáním v přední části zas kousek uberte. Pokud se hecnete pak hurá za bunker! Za ním je svah a míček tak ještě dokáže celkem slušně odskočit. S větrem zádech se dá skončit klidně i na 50 m k tyči. Pokud ale drive vyhodíte bude se vám špatně hledat. Vysoká a slehlá tráva tu schová i kopačák.
Na levé straně dávejte pozor především na golfisty předchozí jamky. Přes kopečky nebývají vidět. Při měření vlajky se ujistěte, že míříte na tu správnou. Bývá v zákrytu s vlajkou jamky 4. Rozdíl 20 m vám nemusí přijít zas tak velký, abyste se nad tím v daný okamžik pozastavili.
Green je sice vlnitý, ale celkem čitelný a hlavně hravý.
...pokračování příště.