Reklama na scorekartě mi umožňuje je vytisknout zdarma.
Tomuto aspektu rozumím, a chápu jej - taky jsem součástí tohoto reklamního světa. Byl to spíš povzdech nad prostorem - ekonomický rozměr nezpochybňuji. A nějak výrazně nelobuji za to, aby reklamy zmizly, dokážu je ignorovat. Ale když to vezmu kolem a použiju obdobnou argumentaci - kupuju se fee na jednu hru minimálně v řádu stovek korun, kupuju si členství v řádu min tisíci korun: o kolik navíc by mě hra stála, kdybych dostal hezkou skorku bez reklam, případně ještě o třetinu menší a měl bych jí v rámci fee a členství čistou třeba k vystavení na nástěnku? Jasně, časopis, kterého jsem předplatitel, taky bez reklam nedostanu. To je svým způsobem možná podobné.
Bohužel získat nějaká relevantní data je složité - zde jsem získal reakci 3 lidí, na FCB dalších 3 a při dotazu na kolegy managery reagovali 2. Tzn. ročně se v ČR spotřebuje odhadem milion scorekaret v rukou cca 50 000 hráčů a já mám rozhodnutí postavit na názoru 8 z nich? Třeba už ta doba skutečně postoupila a velkoformátová karta je v podstatě přežitek - místní pravidla jsou na internetu (a stejně je nikdo nečte), ten koho zajímají PINy má laser, výsledek si píšu do mobilu nebo hodinek a HCP mi počítá server...
Nemyslím, že je to zbytečné. Samozřejmě není potřeba objevovat kolo, ale taky není potřeba nabalovat a rozšiřovat chybná a zbytečná rozhodnutí někdy z minula, jen proto, že se to tehdy v nějakém prostoru a času jevilo jako užitečné - že se to tak dělal vždy. I kdyby z celé diskuse vyplynulo jedno drobné vylepšení - třeba trhací PIN pozice, pro zájemce vytištěné papírky jen jako tabulka, nebo odkazy, kde si stáhnout vlastní - zbytečné to není. Kolik lidí ti dokáže dát zpětnou vazbu na cokoli? Málo, z mnoha důvodu - neřeší to, není to pro ně podstatné, ale byť se něco jeví jako nepodstatná drobnost, malý "zlepšovák", tak se postupem času může ukázat jako věc, která v součtu a mnohem později něco hmatatelnějšího ušetří (tu vteřinku času mnoha lidem, tu pár haléřů, tu nějaký zbytečný dotaz - kterému tím předejdeme). Např. QR kód - taková drobnost, pro mnohé zbytečná, ale mnohým pomůže, kdo s ní pracuje. A je to malý černobílý čtvereček, který může mít smysl, jako jinak komplikovaný odkaz na podrobná MP, pokud by někde na skórce nebyly. Drobné nové inovace spojené s tím - je tohle, co tu bylo léta, ještě potřeba? Skutečně? A nebo je to už jen zvyk? Atd.
Ono, kdo nic nedělá a nic se neptá... má sice mnohé mnohem jednodušší, ale je to nuda.