To je jasné - proto jsem se ptal, jestli by měla ČGF vůbec zájem se účastnit navrhovaného řešení v bodech 3 a 4, když naopak volá po větším zastoupení veřejných hřišť a nutnost ZK je brána jako jedna z překážek k širší základně. Pro mě se to skoro vyvinulo do dvou rovin a rovnou bych to rozšířil na 3
a)
Plynulost hry atp.: Jaké hráče si na hřiště pustí je kompetence provozovatele. (neříkám, že to striktně hlídají) ale asi chápu, že jsou resorty, které vyžadují minimální HCP. Hodkovičky jeden čas uváděly 42, Vary mají 36. A ano - vědomě tím znemožní hru i těm co mají výkonnost na HCP10, ale nechodí na turnaje. Nicméně je to
jejich obchodní rozhodnutí. Nemusí se mi líbit, nemusím souhlasit, ale musím to respektovat (případně domlouvat výjimky .-)). A jsem si plně vědom, že HCP je jen pomocný ukazatel - plynulost hry, znalost pravidel, etikety atp nezajistí - může pouze indikovat, že hráč již "něco zná a umí"
b)
kvalita udělených ZK: Pro mě nejspornější ze všeho. Skoro se mi chce říct, že jsou to vlastně resorty, kteří by si měli říct co od nováčků chtějí a tlačit na PGA (trenéři udělí majoritu ZK), aby to jejich trenéři dodržovali. Pro mě jako pro hráče je důležité, aby resort prosperoval (vím....alespoň přežil) a já si mohl jít zahrát. Resort si musí řídit kdo jsou jeho zákazníci. A hráči si poté vybírají kde chtějí hrát. Pokud se něco mě jako hráči nelíbí, stejně půjdu na recepci - nikoli za ČGF nebo PGA. Trošku mi tu nesedí ta situace s neznalostí "par 4" říkám si jak moc chtěl ten člověk opravdu hrát, když neví základní věc - přijde mi, že tohle by měl znát i bez trenéra. A pokud trenér opravdu odvede špatnou práci, je na nás (absolventů/hráčích) tlačit na resort, aby jej u sebe nenechal působit.
c)
kvalita dlouhodobého tréninku: a šance krom dobrého doporučení vybrat trenéra pro zlepšení. Tady je to dle mého stejné jako s dámským kadeřníkem - tak dlouho zkoušíte, kdo vám vyhovuje, až u jednoho zakotvíte. Problém u trenéra vidím v čase. Na první hodině zjistím, zda jsme si lidsky sedli, ale dopad na hru uvidím až za nějakou dobu a případný promarněný čas může být daleko delší než je příští návštěva kadeřníka. Dával by vám smysl veřejný rating? U ubytování to tak nějak funguje, ale 9 bodů z 10 je jiné hodnocení u 5* hotelu a u 3* - očekávání zákazníků jsou jiná a tak i přehlížení nedostatků má jiné meze. Napadá vás férové hodnocení pro trenéry? Mě úplně ne a pokud to pro trenéry nebude dávat smysl (minimálně v té férovosti a transparentnosti), nikdy nic takového do své práce nebudou chtít - pochopitelně.
a pro sebe jsem u B) a C) vlastně došel k otázce, zda je možné sdílet zkušenosti v takové míře a "pravdivě", že ti "špatní" se buď zlepší nebo budou muset odejít, jelikož k nim nikdo nepůjde. Kéž by to šlo, zatím světlo na konci tunelu nevidím