Probouzíte se do slunečného rána, automatické ovládání domu vám s rozbřeskem roztáhne žaluzie, kávovar dle časovače na vteřinu přesně uvaří prémiové espresso. Slyšíte jemné pravidelné cvakání, jak zahradník v rohu zahrady nůžkami na nehty zastřihuje bonsaje, chůva zodpovědně vypravuje děti do školy, aby je řidič dovezl včas a pokojská začíná utírat prach na zlatých cihlách, které máte vyrovnané v rohu obývacího pokoje. Začíná další běžný den, když váš pohled padne na článek, který otřese prazáklady vaší buržoazie!

uncle-scrooge.jpeg


Chápu, že to není primárně golfové téma, ale profesně se mne dotýká a protože podobné slátaniny vycházejí v médiích pomalu každý den, možná není od věci se na to mrknout i z druhé strany. A zajímal by mne motiv autorů a vydavatelů, protože dle mého jen vytváří neužitečné napětí ve společnosti a především roztáčí nikdy nekončící spirálu.

Aby nedošlo k nedorozumění – já bych přál kdekomu (schválně nepíšu každýmu, protože svět musí bejt v rovnováze) hodinky s vodotryskem, 3 auta, chatu ve Španělsku a čerstvý rohlíky každý ráno. Ale mám takový vnitřní pocit, že monotónní články o vyděračskejch zaměstnavatelích nás tam nedotáhnou.

Vždyť každá alespoň trochu rozumně fungující firma běží na stejném základu jako ta domácnost. Na jedné hromádce má výdaje a na druhé příjmy. A pokud to jen trochu jde, tak stranou je ještě ta hromádka na nečekaný průšvihy. No a pokud se hromádka s výdaji začne zvedat, má ta firma jen několik málo možností, co s tím:
  • Vykašlat se na to– mnohdy ne uplně blbý nápad, ale ten v obecném pohledu společnosti 2x nepomůže.
  • Snížit ostatní výdaje– no pokud jsme aspoň trochu normální, tak tady už moc není kam. Logicky chci mít výdaje co nejnižší a další tlak už může mít vliv na kvalitu či kvantitu nabízeného.
  • Sáhnout do rezervní hromádky – to ten problém vyřeší jen krátkodobě a tak to určitě není šťastné řešení.
  • Zvýšit příjmy
Jak je vidět, tak v podstatě jediná udržitelná cesta je ve zvyšování zisku a to je zcela v pořádku, proto jsme přeci tady. No jo, to ale není jen tak. Co by mi tak mohlo pomoct drásat z lidí větší keše?
  • Zlepšení služebnení zrovna snadný vymyslet způsob, jak při zachování výdajů zlepšit nabízené služby. Ne každej z nás je marketingovej génius, aby prodával naleštěný prdy a lidi mu za to rvali ruce. V každém provozu je prostor pro optimalizace, ale i ten má svoje časoprostorový omezení. A z mý zkušenosti skoro každej takovej krok ve výsledku vede k:
  • Zdraženíno jasně! Vyvolám hysterii kolem kávy - nakoupím v Makru v akci ve velkym hořký mandle, dodavateli kafe začnu vyhrožovat, že pokud mi nedá každý druhý balení zadarmo, tak půjdu ke konkurenci a k tomu musí přihodit zadáčo novej porcelán. Voalá, nezměnil jsem nic, ale kafe můžu zdražit o pětku na hrnku.
No to asi nebyl nejlepší příklad, byť jsem teda slyšel, že někde se tohle fakt stalo. Každopádně v kombinaci viditelného zlepšení služeb a zdražení vidím základní možnost, jak reagovat na rostoucí výdaje.

Aha, takže to že jsem dostal v práci přidáno, znamená, že všude okolo zdražili, aby si mohli dovolit mi přidat. Hmmm....
Další článek v seriálu 'Deníček golfového manažera': Deníček golfového manažera 33. - Hypertrofovaný smysl pro spravedlnost
Předchozí článek v seriálu 'Deníček golfového manažera': Deníček golfového manažera 31. – Normování